tävlingen

vi var lastade och klara att åka kvart i åtta, jag kände att jag ville vara på plats ungefär 20 över nio och de var jag. när vi kom fram gick vi och anmälde oss sen tittade vi på några ekipage (Jag, Simon och Pappa för mamma och Sanna hade inte kommit fram än) och när dom kom så lastade vi ut dacce grejade på med massa fix sen började mamma gå med honom medans Sanna fixade mitt hår och jag drog på mig kavajen mm.
i första klassen hjälpte Sanna mig med framridningen och vi tänkte lång, låg och avslappnad och vi fick nästan han dit han brukar vara på träningar, men de är ju sjukt svårt att få han att spänna av när han är så sjukt taggad för att få tävla. iaf när vi hade värmt upp klart så var det min tur att få komma in på banan (förra säsongen vart jag alltid nervös när vi kom in på banan för jag visste inte riktigt vart jag skulle eller vad jag skulle göra) men nu känns det riktigt bra! fick startsignal och vi körde på! bättre än förväntat faktiskt då de var den första riktiga tävlingen för året.
vi landade på 176p och 65,19% och de gav oss en ANDRA plats! jag fick en blå rosett och en sogeticup tröja och häst godis med smak av hallon.
Nästa klass red jag inte i förräns klockan var 13:33 så vi tittade på några hästar satt lite i bilen och bara chillade och tog ut han kl 13 mamma gick runt med honom och jag började rida honom typ kvart över (i den andra klassen behöver han ingen lång framridning alls då blir han för trött och orkar inte prestera inne på banan) vi travade och galopperade fram som vanligt sen var det min tur in på banan! och det kändes KANON vi gjorde två små missar (som jag inte kommer göra om igen!) annars var de as bra satte verkligen allt för att vara mig!
I den klassen landade vi på 190p och 65,?? och de blev en TREDJE plats dock inte någon rosett då de bara var två placerade! Personbästa för mig känns det som och när vi åkte hem så var jag så otroligt lycklig! de kunde verkligen inte ha blivit en bättre start på tävlingssäsongen! nu laddar vi om till den 17maj då jag förmodligen ska ta med mig fialotta också och prova på en LC ;)
bilder kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jättefina procent! Bra jobbat!

2012-04-23 @ 18:58:10
URL: http://nillashast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0