Äckligt..

Jag känner för att blogga ungefär såhär |-| mycket men frida vill att jag bloggar så då gör jag de..
'Denna vecka har vart sjukt kul men ändå långtråkigt, praoen var rolig för jag fick rida men jag tyckte att alla elever där var otrevliga och nästan ingen pratade med mig bara kollade på mig konstigt som att jag var nån alien. Och lärarna var trevliga men också väldigt spydiga, men dom pratade iallafall med mig.
På onsdagen fick jag rida en häst som hette Picazzo (picasso) han var trevlig vi hoppade men absolut ingen höjd? bara 40 typ och jag själv räknar inte det som hoppning när man rider storhäst. jag tyckte han var jätte seg men det kan ju ha vart en av effekterna med att jag inte red i dressyrsadel och hade hoppläder. På torsdagen fick jag bara rida lite dressyr själv också på picasso, jag tycker det är roligare att rida dacce i ridhus utan tränare för då vet jag extakt vad jag och hästen behöver träna på, det visste jag ju inte med den hästen så jag red bara lite skänkelvikningar och öppna/sluta. Men hästen var ju faktiskt lite konstig när jag red med spö var han helt crazy och det gick inge bra alls att ta förhållningar och rida liksom osså la jag bort spöt då vart han jätte seg och jag fick driva dom faan med benen, enligt mig ska en dressyr häst kunnas rida med ett dressyr spö även om man inte behöver använda de. de ska liksom vara en självklarhet att ha de i handen utan att hästen bryr sig...
Min dressyrsadel har också kommit hem nu och jag la på den idag på dacce, innan hon stoppade om den fick hon plats med två fingrar mellan ryggen och sadeln och nu får man plats med tre fingrar! det är alltså jätte bra :D
I morgon ska jag ialf tillbaka till stan och lämna in min telefon då jag har vart otroligt sopig med den, men de tänker jag inte gå in på mer om ingen vill fråga på fb :@ sen ska jag rida ut och bara låta han rulla på i galopp!!.
TACK OCH HEJ LEVERPASTEJ.

Kommentarer
Postat av: annica

meen berätta nu om mobilen...

2012-02-17 @ 22:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0