Dagen blir bättre och bättre... 19/2-12

Jag var upp vid åtta imorse och släppte ut hästarna sen mockade jag två boxar gick in och käkade frukost, gick sen och bytte om till elva och gick ut och väntade på två tjejer som jag hade lovat få komma hit och rida på Ramonas islänning och Sannas shettis!. Vi red på planen och dacce var otroligt fin (film kommer senare och jag lyckas få in den på yt) jag tränade på att flytta bakdelen på volt utan att han springer iväg, vilket han gör ganska så ofta! sen galopperade jag snett igenom och avbrott innan hörnet. Tog också och provade galoppbyten dock övertydliga men ändå vi fick till dom, nästa blad i träningen är att få dom lugna sansade och fina framförallt!! nu till det hemska.. när jag skulle göra det en sista gång så hade han typ fått för mycket snö under skorna så han liksom halckade och satte sig ner (dock fint så de blev nog ingen sträckning)  vi smörjde iallafall med bluelotion och han fick ett vintetäcke på sig! träningen var super kul ialf och jag kände verkligen att jag har en sådan otroligt super duktig ponny!!!!!!!!
ROLIGT:
Jag sanna och björn åkte på en skoter utflykt dom grillade korv och jag åt macka, de var mysig men vi åkte hem precis i tid till snöovädret som kom, inge mysigt för man såg ingenting när man körde..
Om en halvtimme nu ska dacce bli av med sin björnpäls ialf Sanna ska helraka honom (hår kvar där sadeln ligger självklart!)  nu ska jag verkligen ta tag i  ridningen och sätta igång han hårdträning fram till tävlingssäsongen nu. vi ska vara på topp (mer än de vi redan är) och hö vinter magen ska BOOORT!!!
har även fått ett otroligt roligt erbjudande som jag verkligen vill ta men ska prata med mamma mer men det känns som att det skulle bli prefekt just nu. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0