Östersund.. igen.

Tjoholahopp, nu har jag släppt ut hästarna fixat mig och tatt på mig andra kläder än stallkläder ;), så nu far vi snart till stan för att lämna in min telefon på telia så dom får fixa den då jag faktiskt inte klarar mig utan telefon längre (eller jo de gör jag väl med de känns tomt, att måsta gå till en dator/klocka bara för att titta vad klockan är?) jag ska även be om en lånetelefon på telia för jag måste ha en medans dom fixar min!!.
När jag kommer hem (förhoppningsvis vid 12 halv ett)  så ska jag ut och bara låta dacce rulla på i galopp ett riktigt bra tag sen tar jag nog också en sväng på banan med min nystoppade sadel ;).
Glömde även skriva om vad jag fick göra när jag praoade som golvläggare,
när vi kom dit så fick jag byta från niklas bil till en annans som jobbade där för jag fick inte gå med niklas på dagen för att han är bara lärling där, men iallafall så åkte vi till en lägenhet där han hade lagt alla golv utom ett. Han fixade där inne i det rummet och han satte mig på att spackla kanten mellan badrumsgolvet och väggen, de var svårt till en början men sen fick man in lite teknik men ändå sjukt svårt att få de att se bra ut! När vi var klara i den lägenheten så fick jag och Niklas gå och städa en annan lägenhet som dom skulle flytspacka på måndag, de tog 1/2 timmar och efter de åkte vi på travet och käkade lunch! sen fick jag följa med och städa ut all utrustning i den första lägenheten och sen hämtade vi spackel till den andra. Sedan fick jag hjälpa Niklas med en ramp eftersom vi slutade efter de och då gjorde de inget att jag var med honom, jag fick torka spackel med en fön som blåste riktigt varm luft ;).
Det var en rolig dag men dock ett väldigt jobbigt jobb, ingenting jag vill jobba som i framtiden då jag inte skulle orka för fem öre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0